Reklama dźwignią handlu. To zdanie to marketingowa prawda, która znana jest wszystkim już od wielu lat. Oczywiście, trzeba umiejętnie wykorzystać tę wiedzę i marketingową mądrość. Jaka reklama będzie najlepsza, jaka reklama będzie najbardziej skuteczna, czym się kierować, żeby w odpowiedni sposób wypromować swoją firmę, czy swoją działalność. Oczywiście, powinno to być poprzedzone odpowiednimi badaniami marketingowymi. Czego powinny te badania dotyczy? Otóż, po kolei, przede wszystkim trzeba ustalić, kto ma być odbiorcą reklamy, do kogo chcemy skierować swój produkt oraz jakie mamy możliwości promowania, czego możemy użyć i jakie narzędzia będą najskuteczniejsze. Warto wiedzieć, że znaczni lepiej dociera do ludzi reklama, która oparta jest raczej na niedopowiedzeniu, na tajemniczości niż reklama wprost. Podobnie rzecz się ma z reklamą bezpośrednią, prowadzoną podczas akcji promocyjnych czy w oddziale danej firmy. Trzeba stale, systematycznie docierać do świadomości odbiorców. Trzeba zamieszkać na dobre w ich podświadomości, ponieważ to może poskutkować tym, że chętniej nasza firma będzie wybierana, że chętniej będą klienci sięgać po te właśnie rozwiązania. Dobrze właśnie wówczas docierać do klientów nie wprost, delikatnie, jakby poniekąd. Sprawdzą się tutaj na przykład balony reklamowe. Co to takiego? To tak naprawdę zwykłe balony, tyle że opakowane w papierek z logo reklamującej się firmy. Ważne, żeby papierek był specjalny. Sam balon jest balonem. Nijak nie zareklamuje firmy, chyba że będzie to firma produkująca lub sprzedająca balony. Dla każdej innej, balon ma być tylko środkiem do celu. Dzięki tak zapakowanym balonom do klientów firma dociera w pewnym sensie nie wprost. Dociera też bardzo delikatnie, łagodnie i nienachalnie. Buduje bardzo dobre skojarzenia, dobre konotacje, a to może zaprocentować na przyszłość w postaci kolejnego klienta. Oczywiście, balony reklamowe doskonale mogą się nadać również do tego, żeby w odpowiedni sposób przyciągnąć klientów podczas imprez marketingowych. Przecież każde dziecko lubi słodycze, a dziecko też bardzo łatwo przyciągnąć. Za dzieckiem natomiast pójdą rodzice i powstanie w ten sposób okazja, żeby porozmawiać o ofercie firmy, zaproponować do skorzystania z niej, do rozpoczęcia współpracy. Być może takie balony, spowodują, że w taki, niby przypadkowy, sposób znajdziemy klienta na lata, z którym współpraca okaże się dla wszystkich owocna.