Cukierki wydają się bardzo niepozornym produktem. Lubianym, jednak nie służącym do niczego innego poza urozmaiceniem deseru albo poprawieniem kiepskiego dnia. Sprytna firma, która chce prowadzić szeroko zakrojone działania marketingowe, potrafi je jednak wykorzystać, tworząc cukierki reklamowe. Nie są to pierwsze lepsze słodycze, których smak mógłby budzić skrzywienie. Zamawiając je można oczekiwać najlepszej receptury, która sprawi, że będą mieć doskonały smak oraz zapach. Bardzo często to smak cukierków i nadzieja na jeszcze jednego przyciąga klientów do danej placówki. Wielu twierdzi, że wcześniej nie jadło lepszych cukierków, niż te, otrzymane w ramach reklamy. Jak widać jest to skuteczny sposób zadowolenia klienta oraz nawiązania z nim bliskiej relacji.Cukierki reklamowe często posiadają smak znany ludziom z wczesnej młodości, z dzieciństwa, co sprawia że spoglądają na nie z sentymentem, chętnie się częstują oraz znacznie chętniej wysłuchują oferty firmy. Pozwala to na pozyskanie nowych klientów i rozpowszechnienie produktu, w zależności od branży, w jakiej działa firma. Taka sytuacja jest zadowalająca dla obu stron. Klient zyskuje miły dodatek, dobrą ofertę oraz budzi się w nim zaufanie, a przedsiębiorstwo ma szansę na zwiększenie zysków i powstanie grupy lojalnych użytkowników produktów, którzy będą z chęcią wracać po więcej. Dużą rolę odkrywają także opakowania, jakie posiadają cukierki reklamowe. Można na nich umieścić logo firmy, kolory firmy, jak również różnorodne hasła reklamowe, które będą nawiązywać do profilu działalności przedsiębiorstwa. Dzięki temu cukierek zawsze przypomni klientowi skąd go ma i nie będzie jedynie zwykłym cukierkiem, który przypadkiem znalazł się w torbie albo plecaku.Cukierki reklamowe, chociaż są niewielkim produktem spożywczym mają dużą moc marketingową, dlatego są często wykorzystywane. Dotyczy to zarówno marketingu wielkich firm, jak i małych przedsiębiorstw. Niezależnie o wielkości, mają one taką samą moc oddziaływania, ukazując firmę w dobrym świetle. Otrzymanie cukierka lub paczki cukierków pozwala na postrzeganie reklamującej się placówki jako sympatycznej, bo tak kojarzą się słodycze oraz chętnej do zaspokojenia potrzeb klientów. Przyciągnięcie ludzi w taki sposób daje dobre efekty biznesowe w postaci grona lojalnych użytkowników produktów albo usług, a także zwiększonych zysków. Zdecydowanie się na reklamę poprzez cukierki reklamowe jest gwarancją osiągnięcia planowanego sukcesu, którego od kampanii marketingowej oczekuje każde przedsiębiorstwo.